Sesja biznesowa to dopiero początek...

Zaktualizowano: 4 godziny temu

Przed sesją zdjęciową zawsze pytam: jak wykorzystasz te zdjęcia?

No właśnie. Sesje biznesowe to jeden z wielu kroków prowadzących Cię do stworzenia Twojego miejsca w sieci. I tutaj nie da się przeskoczyć niektórych faz dlatego, że inwestycja jaką w tej chwili robisz ma Ci się zwrócić z nawiązką.


Od czego zacząć?

Od planu - strategii dla Twojego biznesu lub marki osobistej:

  • Co planujesz robić za rok?

  • Jakie są twoje marzenia odnośnie rozwoju Twojej firmy w ciągu najbliższych 5 lat? (Tak, wiem marzenia z datą realizacji to cele, ale nie oszukujmy się 80% ludzi puka się w głowę na myśl, że ma coś zaplanować na „za pięć lat”)

  • Jak chciałabyś żeby wyglądał Twój biznes

  • Jak chciałabyś Ty się czuć jako właścicielka Twojej firmy?

  • Dla kogo są przeznaczone Twoje produkty lub usługi? - i tutaj nie możesz powiedzieć, że „dla wszystkich” bo sama wiesz podskórnie, że to nieprawda. Owszem chciałabyś aby znalazły one jak najszersze grono odbiorców, ale jakim dziwnym trafem wtedy właśnie nikt ich nie potrzebuje…

Ten etap układania sobie w głowie własnych wizji swojego biznesu zawsze zajmuje czołowe miejsce w najlepszych szkołach przedsiębiorczości. I nieprzypadkowo ten etap powinien zająć Ci najwięcej czasu, po to aby nie strzelać ślepakami, tylko trafiać do osób, które czekają na to co masz im do zaoferowania.


Jak to zrobić?


Najprościej, a zarazem najtrudniej - pytając.

Czego Twój odbiorca potrzebuje.

Czasem jednak okazuje się, że klient mówi Ci, że czegoś chce, a Ty wiesz, zanim mu to zaoferujesz, on potrzebuje czegoś wcześniej o czym nie miał pojęcia - to jest właśnie Twoje zadanie. Odpowiednio zadane pytanie pozwoli Ci odpowiedzieć na potrzeby, które faktycznie wymagają uwagi, a nie te, które Tobie wydają się idealne aby stworzyć z nich ofertę.

Dlatego też ZANIM jeszcze ustalam szczegóły sesji, najpierw przeprowadzam konsultacje w jakim punkcie znajduje się moja Klientka:

  • jakie są jej największe frustracje związane z biznesem

  • Jakie kroki już podjęła

  • Czego się obawia

  • Na jakim etapie być może utknęła

  • Jak chce aby wyglądała jej firma za kilka lat?

Dlaczego takie ważne są Twoje plany? I jak to się ma do sesji fotograficznej?

Zazwyczaj podejście fotografów do tego typu sesji jest czysto mechaniczne:

  • Klient

  • Sesja

  • Wybór 6-ciu zdjęć

  • Obróbka

  • Zapraszamy do kasy

Jak to się ma do Twoich potrzeb?

Skąd fotograf wie co dla Ciebie dobre?

Czy zna Twoje plany na rozwój firmy?

Jeżeli takie pytania nie padną, sesja taka będzie nieaktualna już po kilku tygodniach od jej zrobienia.

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ fotografujecie wtedy jedynie obecny stan rzeczy, a Ty jesteś gotowa do rozwoju swojej firmy. Za chwilę zdjęcia, które zrobisz teraz, bez przemyślenia dalszych kroków rozwoju nie będą pasowały do Twoich planów.


Zaplanuj jak ma wyglądać twoja firma i idź po swoje marzenia!


Takie podejście pozwoli Ci wykorzystać jak najlepiej Twoją sesję biznesową i pozwoli Ci dotrzeć tam gdzie chcesz szybciej, niż sama się tego spodziewasz :D

Często okazuje się, że tym czego najbardziej potrzebujemy na początku ustalania planu na swój biznes to przewodnika, który poprowadziłby nas krok po kroku przez ten początkowy etap gdy sama jeszcze nie wiesz za co zabrać się w pierwszej kolejności - bo tak naprawdę tego wszystkiego jest tyle, że masz ochotę jedynie zakopać się w kołdrę i przespać cały ten ciężki okres.

Jeżeli nie jesteś pewna jak połączyć wszystkie kropki aby zacząć efektywnie promować się w mediach społecznościowych pobierz darmowy fragment e-booka „Od 0 do 100 K” i sprawdź jak sprawić aby Twój biznes zarabiał również w sieci - bez konieczności tysięcy obserwujących!

Link znajdziesz obok zdjęcia profilowego

>> https://www.wizerunekonline.pl/od0do100k